Obchodní podmínky e-shopu "vlneny-koutek.svet-stranek.cz"
I. Obecné ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen OP) v souladu s ustanoveními obchodního zákoníku (§ 1751 odst. 1) upravují smluvní vztahy vznikající na základě kupní smlouvy mezi prodávajícím AZIT s.r.o. a kupujícím prostřednictvím elektronického obchodu.
Provozovatelem e-shopu "vlněný koutek" je:
AZIT s.r.o., plátce DPH
Se sídlem: Zeyerova 977, 438 01 Žatec;
IČ: 25403559;
DIČ: CZ25403559;
Bankovní spojení CZK: 157860682/0300;
Bankovní spojení pro
EUR: 2701029358/2010,
IBAN: CZ6720100000002701029358
SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX
Odpovědná
osoba: JUDr. Zdeněk
Ernest,
Kontaktní
osoba: JUDr.Zdeněk
Ernest
E-mail: vlneny-koutek@seznam.cz
OP upravují práva a povinnosti smluvních stran a jiné související právní
vztahy při využití
webového rozhraní, přičemž ustanovení odchylná
od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě, a ty pak mají přednost před ustanoveními
obchodních podmínek.
Ustanovení OP
jsou jsou vyhotoveny v českém jazyce a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Znění obchodních podmínek může prodávající podle potřeb měnit či doplňovat. Tím však
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.
II. Předmět plnění
Předmětem plnění je sjednaná dodávka zboží prostřednictvím objednávky z e-shopu společnosti AZIT s.r.o.
III. Objednávka a nákup v e-shopu
V e-shopu může nakupovat občan, který provede řádnou objednávku. Kupující odesláním
objednávky souhlasí s cenou objednaného zboží i s obchodními podmínkami e-shopu.
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká akceptací objednávky
prodávajícím, které je zasláno e-mailem na adresu kupujícího.
IV. Cena a platba za zboží
Kupní cena je
sjednána na základě ceníku dodavatele, který je platný v den, kdy kupující zboží objedná. Cena je
uvedena včetně DPH.
Platba se uskutečňuje především bezhotovostním převodem na účet
157860682/0300 vedený u ČSOB, pod daným variabilním symbolem, se splatností 7 dnů, případně na
dobírku.
HOTOVOSTNÍ PLATBU FIRMA NEAKCEPTUJE!
Vlastnické právo k dodávanému zboží na kupujícího přechází okamžikem zaplacení celé kupní ceny. Daňový doklad ke zboží je zasílán zákazníkovi zpravidla elektronicky, na jeho e-mailovou adresu.
V. Doprava
Zboží je expedováno především prostřednictvím České pošty s.p. nebo společnosti
Zásilkovna.cz.
Kupujícímu je na základě objednávky zaslána zálohová faktura s vyčíslením
ceny objednaného zboží a v den připsání peněžní částky na účet společnosti je zboží
kupujícímu odesláno. V případě požadavku zákazníka lze objednané zboží odeslat na dobírku.
Pro zákazníky ze
SR je připravena možnost platby v EUR prostřednictvím slovenského účtu.
Prodávající nese
odpovědnost za riziko ztráty, zničení či poškození zboží během přepravy zboží ke kupujícímu.
Kupující je povinen při převzetí zásilky překontrolovat stav zásilky a neporušenost obalu. V případě
pochybnosti o nepoškození zásilky je kupující oprávněn zásilku nepřevzít. Dojde-li k újmě zboží
během přepravy a kupující tuto skutečnost zjistí při přebírání zboží od přepravce, posečká s jeho
převzetím, kontaktuje prodávajícího a domluví se s ním na dalším postupu.
Cena přepravy v ČR :
Zásilky v rámci ČR:
a) ČP s.p.. - malé zásilky (v hodnotě do 700 Kč) - 95 Kč (dobírka - plus 55 Kč)
b) Zásilkovna - výdejní místo do 5 kg - 75,- Kč (dobírka - plus 25 Kč)
Při odběru zboží za částku převyšující 2500 Kč poštovné neúčtujeme (nevztahuje se na zlevněné příze a zvýhodněné cenové nabídky).
Cena přepravy na Slovensko:
a) výdejní místo - 4,25 €.
VI. Dodací lhůta
Odeslání zásilky je avizováno zprávou na
e-mailovou adresu kupujícího. Zásilka je expedována zpravidla v den připsání příslušné částky na
účet prodávajícího. V případě zvolení platby prostřednictvím dobírky je odeslání zboží realizováno
nejpozději následující pracovní den.
V případě nedostupnosti některé z objednaných položek je
prodávající oprávněn plnit předmět plnění i částečně. O této skutečnosti je kupující informován
prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.
Prodávající neodpovídá za zpoždění, případně
nemožnost, dodávky zboží v důsledku vyšší moci. V takovém případě má prodávající právo přiměřeně
prodloužit dodací lhůtu nebo odstoupit od smlouvy a to bez odpovědnosti za případné škody vzniklé
kupujícímu nesplněním dodávky.
VII. Odstoupení od kupní smlouvy
Odstoupit od smlouvy může v souladu s § 1829 občanského zákoníku nakupující i bez udání důvodu, přičemž odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do 14 (čtrnácti) dnů od převzetí zboží.
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku
ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno, a to do 5 pracovních dnů od odeslání odstoupení od
smlouvy prodávajícímu. Zboží musí být vráceno nepoškozené a neopotřebené. Příze musí být vrácena
nerozmotaná s originální visačkou.
Spotřebiteli
budou do 14 dnů vráceny všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal.
Podmínkou je předchozí vrácení zboží prodávajícímu (§1832, odst.
4).
Kupující bere na vědomí, že
pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká
prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody
je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní
ceny.
V souladu s § 1820, odst.1, písm. g) v případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel
náklady spojené s navrácením zboží.
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího.
VIII. Odpovědnost za vady a záruka
Práva a
povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí ustanoveními občanského zákoníku, zejména ustanoveními § 1914 a násl., § 2099 a násl. a § 2161 a násl., kdy prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, že
zboží má uváděné vlastnosti, je dodáváno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
a vyhovuje požadavkům právních
předpisů. Tato doba začíná běžet
dnem převzetí zboží.
Na zboží prodávané za nižší cenu z důvodu vady a na použité zboží se výše uvedený
odstavec OP nevztahuje.
Práva z vadného plnění
uplatňuje kupující u prodávajícího v sídle společnosti nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění
reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované
zboží.
Další práva a povinnosti stran související
s odpovědností prodávajícího za vady lze upravit reklamačním řádem
prodávajícího.
IX. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních informací
Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující souhlasí se zpracováním
svých osobních údajů prodávajícím, jako je jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo,
daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, bankovní spojení (dále
Osobní
údaje), a
to pro účely realizace práv a povinností vyplývajících z kupní smlouvy a pro účely vedení
uživatelského účtu.
Kupující bere na vědomí, že je při objednávce povinen
své osobní údaje uvádět pravdivě. Kupující zároveň prohlašuje, že poskytnuté osobní údaje jsou
správné, a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
Osobní údaje
budou zpracovávány v nezbytné míře pro plnění smluvního vztahu, v elektronické nebo v tištěné
podobě. Osobní data
jsou považována za důvěrná a nebudou poskytnuta třetí osobě s výjimkou partnerů zajištujících
platební styk a doručení zboží. Telefonické a e-mailové kontakty budou využity pouze v souvislosti se vzájemnou obchodní
činnosti.
Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího či v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může prostřednictvím formuláře "napište mi" či e-mailové adresy "vlneny-koutek@seznam.cz" požádat prodávajícího o vysvětlení nebo požadovat, aby prodávající takto vzniklý stav odstranil. Nevyhoví-li prodávající žádosti, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
X. Další ujednání smluvních stran
Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za případné chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní či v důsledku jeho užití v rozporu s jejich určením.
K mimosoudnímu řešení případných spotřebitelských sporů plynoucích z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2.
Za AZIT, s.r.o., JUDr. Zdeněk Ernest